Blog: ONTSPANNEN KLANTEN KOPEN!

[banner img=”599″ img_size=”960x300px” hover=”zoom”]

Het is zaterdagmiddag 13 uur als Hans met zijn vrouw door de winkelstraten van Laren hobbelt. Hans wil lunchen, is de winkels van zijn vrouw een beetje zat, maar er iets overzeggen kost hem een weekend lang chagrijn. Hans is onbewust gespannen. Ze lopen de chique damesmodezaak Pauw binnen. Hans zijn vrouw is inmiddels ook gespannen, door de zuchtende en steunende man die haar op de vingers kijkt. Ze kijkt in de kledingrekken en pakt af en toe iets uit het rek, showt het aan Hans die vervolgens goedkeurend knikt. De verkoper van Pauw ziet het gespannen gedrag van de kijkers. Hij weet dat dit niet goed is voor het koop moraal en komt in actie. 

“Mag ik een lekkere espresso of cappuccino voor u maken meneer?”

Twijfelend stemt Hans in. De koffie wordt gemaakt en de verkoper zet de koffie neer bij een heerlijke chesterfield stoel (lekker zitten) met daarbij diverse kranten en tijdschriften. Kortom, alle ingrediënten om Hans in een ontspannen stemming te krijgen. Zodra Hans plaats neemt en van zijn koffie geniet, wordt ook Hans zijn vrouw ontspannen. Tijd voor de verkoper om haar te helpen bij het combineren van diverse opties.

Na het één en ander te hebben gepast, betrekt de verkoper Hans bij het pas process van zijn vrouw. Een ontspannen man, die betrokken wordt bij het maken van keuzes. Alles is in place voor een lekkere stevige kassabon en een tevreden klant die een top klantbeleving zullen omschrijven als ze die middag met een bevriend stel aan de borrel zitten.

Ontspannen klanten kopen graag, als ze maar niet het gevoel hebben dat er verkocht wordt! Dit is de kunst van verkopen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.