Marc Dijk

_HW25243

Tijdens zijn jeugd (12) zat Marc praktisch elke zaterdag bij zijn oom in de antiekwinkel om te zien hoe klanten blij met hun aankoop de winkel verlieten. Opgroeiende in een ondernemersgezin werd hij geïnspireerd om zichzelf steeds uit te dagen en zijn dromen na te jagen, ook als dat soms niet echt lukte. Zijn ups en downs als verkoper, manager en ondernemer heeft zijn hart en ziel gevormd voor de retail expert die hij nu is. 

Wie de kans heeft gehad om een lezingen bij te wonen of hem te hebben ervaren als coach zal beamen dat hij overtuigd, prikkelend, realistisch en zeer down to earth is met een enorme drive om retail Nederland leuker te maken.

Sinds 2014 is Marc bekender geworden door zijn deelname aan het RTL7 tv-programma “Ondernemen doen we zo” en het SBS6 programma “Bruisend Horeca”. Reden voor deelname was de succesvolle introductie van zijn sales (management) boek Red de Salestijger waarin hij inzichten en praktijktools geeft om de verkoper alles te geven wat hij nodig heeft om te groeien. Marc: “Teveel verkopers moeten verkopen met hindernissen, dat moet veranderen. En verkopers moeten niet bang zijn om aan te vallen”. Het is aanvallen of uitsterven.

Na zijn weinig indrukwekkende schooltijd is Marc gaan werken als verkoper. Zijn werk en opleidingsplek word na kort te hebben gewerkt bij zijn familie het (in die tijd) meest succesvolle verkoop trainingsbureau van Nederland. Marc leert alles over sales, retail, klanttevredenheid en vooral de macht van discipline om te zorgen dat mensen weten wat ze moeten en kunnen doen, processen aansluiten bij hoe klanten graag kopen en producten om klantverwachtingen te overtreffen.

Zijn carrière bestaat uit uitvoerende verkoop, trainingen geven, sales management, trainingen ontwikkelen en twee directie rollen, waaronder head of retail van een grote Europese retailer. Met zijn People-Proces-Product aanpak liegen zijn resultaten er niet om. Vanuit de overtuiging dat elk verkoopteam effectiever met tijd kan omgaan behaalt hij gemiddeld 30% omzetverbetering met oog voor een gezonde marge. Over korting geven zegt hij: “Korting geef je als je niet voldoende geoefend bent om waarde te verkopen”.

“Ik geloof in mensen, proces en product. En mensen zijn het meest belangrijk”.

Neem contact met Marc op en maak kennis met ongekende mogelijkheden voor leuker verkopen.

Naam

E-mailadres

Telefoonnummer

Bedrijf

Bericht/vraag